INFORMÁCIE PRE SPOTREBITEĽOV O ALTERNATÍVNOM RIEŠENÍ SPOROV
Túto webovú stránku prevádzkuje RKR & Partners s. r. o., Ľubochnianska 4, 831 04 Bratislava.
POUČENIE O ALTERNATÍVNOM RIEŠENÍ SPOROV
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na realitnú kanceláriu so žiadosťou o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a realitnou kanceláriou vznikol spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že realitná kancelária porušila iné jeho práva.
V prípade, že realitná kancelária na žiadosť spotrebiteľa o nápravu odpovedala zamietavo, alebo na ňu neodpovedala v zákonnej lehote, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov Slovenskej obchodnej inšpekcii. Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Adresa: Ústredný inšpektorát SOI, Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, pošt. priečinok 29, 827 99 Bratislava
Elektronický kontakt: : ars@soi.sk, adr@soi.sk.
Zoznam ďalších subjektov alternatívneho riešenia sporov nájdete tu: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Návrh musí obsahovať:
údaje spotrebiteľa - meno a priezvisko, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt (ak ich máte)
presné označenie realitnej kancelárie
detailný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností, označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha, vrátane dátumu, kedy sa spotrebiteľ obrátil na realitnú kanceláriu so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s realitnou kanceláriou bol bezvýsledný,
vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) alebo písm. g) zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
K návrhu je spotrebiteľ povinný priložiť doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.